על רכישת "דירה" שנבנתה כמחסן - אופיר בוטבול משרד עורכי דין

על רכישת "דירה" שנבנתה כמחסן

ישנם נכסים ישנים במרכז תל אביב שמתפרסמים למכירה כ"דירה" בעוד שמבחינה תכנונית הנכס נבנה על פי היתר הבנייה כ"מחסן".

חשוב לדעת שהגדרת הנכס כדירה או מחסן נקבעת אך ורק על פי היתר הבנייה של הנכס או של הבניין בו נמצא הנכס.

ישנם מספר תמרורי אזהרה שיכולים להעלות ספק לגבי אופי הנכס כ"דירה":

  1. המחיר – מחיר מאוד נמוך לנכס במרכז תל אביב ביחס לדירות אחרות באזור יכול להצביע על כך שלא מדובר בדירה.
  2. מיקום הנכס – באם הנכס נמצא בקומת הקרקע או בקומת המרתף ישנה סבירות גבוהה שהנכס אינו מהווה דירה. יצוין שקיימים מקרים בהם גם בקומות הגג הוצעו למכירה דירות שנוצרו מחדרי כביסה בצירוף שטח גג.
  3. גודל הנכס – לעיתים מפורסמים נכסים בגודל של פחות מ – 30 מ"ר דבר שיכול להעיד כעל כך שאין מדובר בדירה.

כחלק מהבדיקות המקדמיות שיש לבצע בעסקאות לרכישת דירה יש לבדוק את בין היתר את תוכניות הנכס והתאמתן להיתר הבנייה של הנכס. ניתן לקבל מידע זה באמצעות בדיקת תיק הבניין של הנכס ברשות המקומית שבו נמצא הנכס.

בנוסף חשוב לדעת שבמקרה שבו הרוכש מתכוון לממן חלק מעלות הרכישה באמצעות משכנתא רכישת נכס כ"דירה" בעוד שמדובר למשל ב"מחסן" בהיתר הבנייה לא תאושר על ידי הבנק המלווה לצורך קבלת משכנתא לרכישת הנכס.

רשימת הבדיקות שצוינה לעיל, הינה רשימה חלקית ואינה ממצה מאחר והבדיקות משתנות בהתאם לנסיבותיה של כל עסקה ועסקה. שכירת שירותיו של עורך דין מיומן, שיבצע בדיקות מקדמיות בטרם חתימת חוזה לרכישת דירה, לרבות היעזרות באנשי מקצוע נוספים רלוונטיים כגון שמאי/אדריכל יכולות להבטיח את ביצוע "עסקת חיינו" בהצלחה וללא סיכונים מיותרים.

לפגישת ייעוץ ניתן לפנות למשרדנו בטלפון 072-3972-593.

נשמח לעמוד לרשותכם.

אופיר בוטבול משרד עורכי דין

האמור באתר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

שתפו ב:

מאמרים נוספים:

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023

ביום 16.1.2023 עודכן גובה מדרגות מס הרכישה, בהתאם לשיעור עליית המדד הקבוע בסעיף 9(ג2) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג – 1963 (להלן: "החוק") בשנת

על בטוחות של המשכיר בהסכמי שכירות

לא פעם מגיעים למשרדנו לקוחות עם בעיות בהסכמי שכירות שאפשר היה למנוע בקלות על ידי עריכה מקצועית של ההסכם ובכך למזער למשכיר סיכונים ולחסוך לו הוצאות רבות

ייפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי לפיו רשאי אדם בגיר שהוא בעל כשירות, לקבוע כיצד ייראו חייו בעתיד ,אם יגיע למצב שבו לא יהיה מסוגל

השאירו לנו הודעה