על בטוחות של המשכיר בהסכמי שכירות - אופיר בוטבול משרד עורכי דין

על בטוחות של המשכיר בהסכמי שכירות

לא פעם מגיעים למשרדנו לקוחות עם בעיות בהסכמי שכירות שאפשר היה למנוע בקלות על ידי עריכה מקצועית של ההסכם ובכך למזער למשכיר סיכונים ולחסוך לו הוצאות רבות ומיותרות. במאמר זה נציג בפניכם מקרה ומספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון בהסכמי שכירות ובכך לאפשר למשכיר להשכיר את הנכס בצורה בטוחה.

שרית השכירה את דירתה במשך שנתיים לשוכר מבלי שהיו בעיות כלשהן מצד השוכר במהלך תקופה זו.

הסכם השכירות נחתם בין הצדדים כל שנה למשך שנה אחת כשבכל שנה השוכר דאג לשפר את תנאיו בכל הקשור לסעיפים הנוגעים לביטחונות של המשכיר בהסכם.

בשנה השלישית החליט השוכר לעשות דין לעצמו ולהפסיק לשלם את דמי השכירות על פי הסכם השכירות.

משהחליטה שרית לפעול כנגד השוכר בהליכים משפטיים התברר כי לא קיימים לשרית בטחונות מהם ניתן לפרוע את חובו של השוכר. מה גם שלא היו ערבים חתומים על הסכם השכירות להבטחת קיום התחייבויות השוכר.

ראשית, מומלץ לא להסתמך על הסכמי שכירות שניתנים להורדה ברשת מאחר ויש להתאים כל הסכם לעסקה המדוברת.

שנית, בטרם חתימת הסכם שכירות רצוי בשלב ראשוני לבדוק את יכולת ההחזר של השוכר. ניתן לעשות זאת על ידי דרישה לקבל מהשוכר תלושי שכר או לחילופים דפי עו"ש בחשבון הבנק של 3 חודשים אחרונים. בנוסף רצוי גם לבדוק באותו אופן את יכולת ההחזר של הערבים של השוכר בהסכם.

בנוסף, קיימות מספר בטוחות נפוצות בהסכמי שכירות:

  1. ערבים – בטוחה זו מאפשרת למשכיר, במידה ושהשוכר אינו עומד בהתחייבויותיו על פי הסכם השכירות, לדרוש מהערבים להסכם את הכספים שחייב השוכר בגין דמי השכירות ו/או נזקים שנגרמו על ידו.
  2. ערבות בנקאית – מדובר בבטוחה שבה הבנק נותן הערבות מתחייב כלפי המוטב (בעל הדירה) לשלם את הסכום המצוין בכתב הערבות מייד עם הצגה דרישה ובהתקיימות מלוא התנאים המצוינים בכתב הערבות.
  3. שטר חוב – הינו בטוחה נפוצה בהסכמי שכירות וניתן להגישו להוצאה לפועל בלי להגיש תביעה כספית לבית המשפט.
  4. פיקדון כספי – מדובר בבטוחה נזילה לפיה השוכר מפקיד סכום של כסף בידי המשכיר עם תחילת תקופת השכירות והמשכיר יכול לממש פיקדון זה במקרה שהשוכר חייב למשכיר כספים.
  5. שיק ביטחון – מדובר בבטוחה שבדרך כלל נועדה למקרים שבהם לשוכר קיימים חובות בעירייה, חברת החשמל וכו'.

בטוחות אלו נועדו להבטיח את קיום מלוא חובותיו של השוכר על פי הסכם השכירות, מה גם פעמים רבות בטוחות בהסכם מהוות גורם הרתעתי המונע מהשוכר להפר את תנאי ההסכם.

ביצוע הסכם שכירות באמצעות עורך דין מנוסה המתמחה בליווי עסקאות נדל"ן תביא לביצוע העסקה בצורה בטוחה ותחסוך לכם כספים ומשאבים רבים.

לפגישת ייעוץ ניתן לפנות למשרדנו בטלפון 03-6326888.

נשמח לעמוד לרשותכם.

אופיר בוטבול משרד עורכי דין

האמור באתר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

שתפו ב:

מאמרים נוספים:

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023

ביום 16.1.2023 עודכן גובה מדרגות מס הרכישה, בהתאם לשיעור עליית המדד הקבוע בסעיף 9(ג2) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג – 1963 (להלן: "החוק") בשנת

ייפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי לפיו רשאי אדם בגיר שהוא בעל כשירות, לקבוע כיצד ייראו חייו בעתיד ,אם יגיע למצב שבו לא יהיה מסוגל

השאירו לנו הודעה