לקיחת הלוואה מובטחת במשכנתא לצורך רכישת דירה - אופיר בוטבול משרד עורכי דין

לקיחת הלוואה מובטחת במשכנתא לצורך רכישת דירה

רוכשים רבים לוקחים הלוואה מובטחת במשכנתא כחלק ממימון רכישת דירתם.

פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות שהחליטו לרכוש דירה וכבר הסכימו עם המוכר על תנאי התשלום מבלי לקחת בחשבון את המגבלות השונות הקיימות בלקיחת מימון בנקאי לצורך רכישת הדירה.

על אף שמדובר במערכת יחסים שבין הרוכש לבין הבנק אשר נותן את הלוואה, יש לוודא שהסכם הרכישה מתייחס למצב שבו הרוכש נוטל הלוואה כחלק ממימון העסקה וזאת כדי לאפשר לרוכש לעמוד בתנאי ההסכם תוך כדי קבלת הלוואה מהבנק המלווה.

להלן מספר דגשים חשובים לרוכש הנוטל הלוואה מובטחת במשכנתא ברכישת דירה:

1. על הרוכש לבדוק בבנק את זכאותו לקבלת המשכנתא ולדאוג לקבל מהבנק אישור עקרוני להלוואה בטרם חתימה על הסכם הרכישה. כך יש לרוכש הסכמה עקרונית מצד הבנק לעמידתו בתנאי הבנק לקבלת ההלוואה.

2. יש לתכנן היטב את תנאי התשלום בעסקה ולקחת בחשבון בתנאי התשלום קודם כל את תשלום ההון העצמי של הרוכש למוכר ולאחר מכן את התשלומים למוכר המהווים את כספי המשכנתא של הרוכש, שכן לרוב הבנקים לא מאשרים את העברת כספי המשכנתא בטרם שולמו התשלומים המהווים את ההון העצמי של הרוכש.

3. יש לקחת בחשבון בהסכם פרק זמן של 45 – 30 יום לפחות מיום חתימת ההסכם לתשלום המהווה את כספי משכנתא, שכן זהו פרק הזמן בממוצע שייקח לרוכש לטפל בכל מסמכי הבנק ובדרישות הבנק כתנאי לקבלת כספי המשכנתא. קביעת מועדי תשלום ללא התחשבות במתן זמן סביר לרוכש לטפל בדרישות הבנק עלולה לחשוף את הרוכש לאי עמידה בתנאי התשלום בעסקה ולהפרת הסכם.

4. יש לקבוע מגבלת זמן למועד שעל המוכר לחתום על מסמכי הבנק המלווה של הרוכש ולהמציאם לרוכש וזאת כדי לא לעכב את הרוכש בטיפול בדרישות הבנק לקבלת כספי המשכנתא.

שכירת שירותיו של עורך דין מיומן ומנוסה בליווי עסקאות נדל"ן, עשויה להביא לביצוע "עסקת חיינו" בצורה בטוחה וללא סיכונים מיותרים.

לפגישת ייעוץ ניתן לפנות למשרדנו בטלפון 072-3972-593.

נשמח לעמוד לרשותכם.

אופיר בוטבול משרד עורכי דין

האמור באתר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

 

 

שתפו ב:

מאמרים נוספים:

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023

ביום 16.1.2023 עודכן גובה מדרגות מס הרכישה, בהתאם לשיעור עליית המדד הקבוע בסעיף 9(ג2) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג – 1963 (להלן: "החוק") בשנת

על בטוחות של המשכיר בהסכמי שכירות

לא פעם מגיעים למשרדנו לקוחות עם בעיות בהסכמי שכירות שאפשר היה למנוע בקלות על ידי עריכה מקצועית של ההסכם ובכך למזער למשכיר סיכונים ולחסוך לו הוצאות רבות

ייפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי לפיו רשאי אדם בגיר שהוא בעל כשירות, לקבוע כיצד ייראו חייו בעתיד ,אם יגיע למצב שבו לא יהיה מסוגל

השאירו לנו הודעה